Hírek
2024. nov. 30.
Igazgatóság
EcoZoomer közgazdasági verseny
November 28-án rendezték meg az EcoZoomer közgazdasági versenyt, amelyen csak a győztes csapatot hirdették ki, de a mi munkánkat nagy dicsérettel illette a zsűri.
Eddig, amikor Lipton teát iszogattunk, soha nem gondolkodtunk el a termék erősségein, gyengeségein, de ezután biztosan más szemmel nézzük a poharunkat!
Informatika és távközlés ágazaton tanulunk, csak 10. osztályban találkozunk a Pénzügyi és vállalkozói ismeretek tantárggyal, de mégis hatalmas kihívást éreztünk, amikor idén először meghirdette a Szegedi SZC Kőrösy József Közgazdasági Technikum, a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar és a Csongrád-Csanád Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara az EcoZoomer versenyét.
Egy ismert terméket kellett átformálni, fejleszteni, elkészíteni a termék jelenlegi SWOT-analízisét, marketing tervet alkotni: új logót gyártani, szlogent írni, vevőkört meghatározni, célcsoportot kiválasztani, meghatározni az eladási árat, a termékértékesítést megtervezni, promóciós lehetőségeket javasolni, elkészíteni egy TikTok videót népszerűsítés céljából, majd mindezt egy PPT előadásban bemutatni egy közgazdász egyetemista mentor segítségével- mindezt nagyjából egy-másfél hét alatt.
Informatika és távközlés ágazaton tanulunk, csak 10. osztályban találkozunk a Pénzügyi és vállalkozói ismeretek tantárggyal, de mégis hatalmas kihívást éreztünk, amikor idén először meghirdette a Szegedi SZC Kőrösy József Közgazdasági Technikum, a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar és a Csongrád-Csanád Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara az EcoZoomer versenyét.
Egy ismert terméket kellett átformálni, fejleszteni, elkészíteni a termék jelenlegi SWOT-analízisét, marketing tervet alkotni: új logót gyártani, szlogent írni, vevőkört meghatározni, célcsoportot kiválasztani, meghatározni az eladási árat, a termékértékesítést megtervezni, promóciós lehetőségeket javasolni, elkészíteni egy TikTok videót népszerűsítés céljából, majd mindezt egy PPT előadásban bemutatni egy közgazdász egyetemista mentor segítségével- mindezt nagyjából egy-másfél hét alatt.
A mi csapatunk a Lipton teát újította meg, készítettünk cukormentes változatot, valamint elektrolitokkal-vitaminokkal dúsított variációt is kidolgoztunk. A zsűri külön kiemelte a találó célcsoport-maghatározásunkat, a profi marketingtervünket, gyönyörű diasorainkat!
Sok izgalmas ötletet láttunk a Szegedi Szakképzési Centrum más iskoláinak tanulóitól: készítettek dubai csokis Kinder Joyt, megújították a hagyományos Pilótát, a dérisek egy új tolómérőt, a MegaMesure-t találták fel, míg egy lánycsapat Nike Beauty termékekkel akart piacra törni. Jó ötlet volt a bevásárlókocsiba épített önkiszolgáló kassza, de a zsűritől az első helyezést a Vasvári csapata kapta, akik a powerbankot ötvözték a telefontokkal és ezt az ötletüket profin be is mutatták.
Gratulálunk minden versenyzőnek és felkészítő mentornak, oktatónak!
Külön köszönet Juhász Gabriella tanárnőnek és Kolep Péter mentorunknak, a SZTE GTK harmadéves közgazdász hallgatójának!
Halász Ádám, Polyák Olivér, Uti Hanna 10. E
Gratulálunk minden versenyzőnek és felkészítő mentornak, oktatónak!
Külön köszönet Juhász Gabriella tanárnőnek és Kolep Péter mentorunknak, a SZTE GTK harmadéves közgazdász hallgatójának!
Halász Ádám, Polyák Olivér, Uti Hanna 10. E